روده تحریک پذیر < meta name="description" content="روده روده تحریک پذیر فالوده سیب نفخ اضطراب واسترسروده تحریک پذیر" />

نشانه های روده تحریک پذیر

این افراد در ناحیه زیرشکم و پهلو درد دارند که با غذاخوردن و مشکلات عصبی تشدید و با دستشویی رفتن بهتر می شود. احساس نفخ و وجود اسهال و یبوست در بیماران نیز به طور شایع دیده می شود. روده تحریک پذیر، صرفا یک بیماری روده ای- عصبی است و خطری بیمار را تهدید نمی کند. ولی باعث آزار بیمار می شود.

سلامت روده مستلزم سلامت روان است

کم کردن اضطراب و استرس نیاز به تغییرهای اساسی در دیدگاه انسان ها دارد. اغلب چنین بیمارانی شخصیت های خاص و حساسی دارند. باید وسواس های شخصیتی کنار گذاشته شود. ثابت شده تغییر دیدگاه به سوی مثبت نگریستن، ورزش، فعالیت های تفریحی، رفتن به طبیعت، مشغول شدن به کارهایی که به آنها علاقه داریم، تغذیه سالم، استفاده از غذاهای طبیعی و خواب کافی، انجام ورزش های آبی و گرفتن دوش ولرم کمک زیادی به کاهش اضطراب و استرس می کند.

کافی است فردی که با اشتها در حال خوردن غذاست خبر ناگهانی و بدی بشنود یا به هر دلیلی عصبانی شود، این وضعیت به سرعت باعث می شود از اشتها افتاده و حتی دچار تهوع و استفراغ شود پس به راحتی می توان پی برد این دو سیستم چقدر به هم نزدیک اند و چقدر زود از یکدیگر تاثیر می پذیرند به همین دلیل است که وقتی بیماری با مشکل گوارشی روبروباشد حتما شرایط روحی و روانی او را جویا می شوند و وقتی هم ثابت شود فرد مضطرب یا پراسترس باشد، بخشی از درمان را به کنترل تنش عصبی اختصاص داده می شود.

روده تان عصبی است؟ فالوده سیب بخورید
سیب باعث تقویت دستگاه گوارش می شود ولی بعضی از افراد با خوردن سیب دچار نفخ می شوند، برای جلوگیری از نفخ توصیه می کنیم سیب زرد بزرگی را پوست بگیرید، رنده و با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید تا خاصیت نفاخی آن از بین برود. فالوده سیب باید قبل از خواب میل شود. اثر فالوده سیب روی سیستم گوارشی یک شبه ایجاد نمی شود و بیماران باید حداقل 2 هفته به طور مداوم از آن استفاده کنند. نکته دیگری که طب سنتی به آن اعتقاد دارد، بوییدن سیب خوشبو است. ثابت شده رایحه سیب در انسان ها آرامش ایجاد می کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، خواص میوه ها ، سبک زندگی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394برچسب:روده ,روده تحریک پذیر ,فالوده سیب ,نفخ ,اضطراب واسترس, | 7:56 | نویسنده : Haghjoo |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.